קצת יצירתיות בבקשה
איך אני מוסיף אקסטרה יצירתיות לתמונות שלי?
שאלה טובה!
אחת האפשרויות שיש לי היא לשחק קצת עם מהירויות הסגר של המצלמה. במאמר הזה אתמקד איך מהירויות סגר (תריס) שונות משפיעות על התמונות שלי ויוצרות אפקטים מעניינים.
כאשר אנו מצלמים במצב צילום ידני במצלמה (M) או במצב צילום חצי אוטומטי כגון AV במצלמות קנון או S בשאר המצלמות, יש לנו את האפשרות לקבוע את כמות הזמן שחיישן המצלמה ייחשף לאור. אלמנט הזמן בחשיפה אינו קובע רק את כמות האור בתמונה אלא קובע גם את אפקט ״ההקפאה״ או ״המריחה״ שתהיה לאובייקטים שנצלם הנמצאים בתנועה.
מהירות הצילום נמדדת בחלקיקי השניה. למשל: מהירות גבוהה תהיה 1/250 השניה. מהירות בינונית תהיה 1/125 השניה ומהירות איטית תהיה 1/40 השניה.
הכלל הוא שככל שמהירות הסגר תהיה גבוהה יותר מתנועת האובייקט אותו נצלם כך ישמר אפקט ההקפאה של תנועתו. ולהפך. במידה ונבחר לצלם במהירות נמוכה יותר ממהירות תנועת האובייקט, הוא יקבל אפקט של מריחה.
איך מהירות הצילום משפיעה על צילום של מים?
הנה כמה דוגמאות שצולמו על ידי תלמידים מקורס צילום מתחילים בירוק בית ספר לתקשורת חזותית:
צילום במהירות גבוהה יגרום לתנועת המים באגם ״לקפוא״ ולהירות חדה ובכך להדגיש את הטקסטורה שהמים יוצרים. מהירות סגר: 1/640 השניה צמצם f8
צילום: אביטל ימיני
דוגמא נוספת להקפאת תנות המים והדגשת הניגוד בין ״כתם הצבע״ הלבן האחיד של הברווז לעומת ״הטקסטורה הירוקה״ של המים. מהירות סגר: 1/200 צמצם f5.6
צילום: עדי יחיא
צילום במהירות איטית יגרום למריחת תנועת המים ולאפקט מעניין של היעלמות התנועה ווהפיכת המים למשטח חלק. מהירות סגר: 2.5 שניות. צמצם f22
צילום: יונת וזאנה
מהירות סגר איטית תוכל לתת לי תחושת תנועה של המים בצילום המפל.
מהירות סגר: 10 שניות. צמצם f10
צילום: יונת וזאנה
רוצים לצלם הרבה יותר טוב?
בואו ללמוד לצלם כמו מקצוענים בקורס צילום מתחילים שלנו.
התקשרו: 03-6705033 או השאירו פרטים וניצור עמכם קשר