top of page

המגזין

כל מה שרציתם לדעת על עולם הצילום

ארכיון

אולי המצלמה הקומפקטית הטובה ביותר

Sony RX100 VI

חברת סוני הוציאה את המצלמה הקומפקטית החדשה שלה וזה שהיא ממשיכה את מסורת בניית מצלמות הקומפקטיות והאיכותיות שיצרה בשנים האחרונות. סוני הוציאה את הדור החדש של סדרת ה- RX 100. הפעם מדובר בדור השישי, ה- RX 100 VI של המצלמה הפופולרית שלה.

למי המצלמה הזו מיועדת?

לכל מי שרוצה לטייל עם מצלמה קומפקטית ואיכותית, לכל מי שרוצה לצלם וידאו איכותי כגון יוטיוברים, למי שרוצה מצלמה שתהיה איתו כל הזמן כמו הסמארטפון אך עם הרבה יותר איכות.

מלבד הגודל הסופר קומקפטי,מה שהפך את סדרת ה- RX 100 של סוני לכל כך מוצלחת היה החיישן הגדול והאיכותי יחסית שהושתל במצלמה. ביחס למצלמות הקומפקטיות המתחרות לסוני יש באופן משמעותי את החיישן הגדול ביותר - 13.2x8.8 מ״מ. לרוב קוראים לזה אינץ׳ מרובע. מימדי החיישן גדולים יותר מכל מצלמה קומפקטית אחרת בשוק וקצת יותר קטנים ממצלמות גדולות יותר כמו סדרת ה- GH וה- G היותר מקצועיות של פנסוניק.

לכל מי שנתונים טכניים כמו גודל חיישן לא מדברים אליו ואפילו קצת משעממים אותו, נוכל לומר בקצרה שגודל החיישן הוא מרכיב מכריע באיכות התמונה הסופית (בנוסף לעדשת המצלמה). ככל שהחיישן גדול יותר, כך הוא יכול לקלוט אור בצורה טובה יותר ולהוציא תמונות איכותיות גם כאשר התאורה הקיימת לא חזקה או בעייתית.

השילוב של חיישן גדול ועדשה איכותית של Zeiss הופכים את ה- RX 100 VI לבחירה מעולה למי שמחפש מצלמה איכותית שיכולה להכנס בכיס החולצה.

בדור השישי הצליחו בסוני להרכיב עדשה מגוונת מאד כגון 24-200. טווח הזום מאפשר לצלם כמעט בכל המצבים שתתקלו בהם. מושלם לטיולים. זאת בעוד שבדורות הקודמים העדשה הוגבלה ל- 24-70. לעדשה החדשה יש מייצב תמונה של עד 4 סטופים, מה שמאפשר לצלם גם בזום גדול בתאורה חלשה מבלי שהתמונה תצא מטושטשת כתוצאה מהרעידות בידיים שלנו. פוקוס ניתן להשיג החל מ 9 ס״מ במצב זום אאוט ומטר בזום אין. למצלמה מסך 3 אינץ׳ המאפשר בחירת פוקוס באמצעות מגע. המסך ניתן להזזה.

טווח ה- ISO (הרגישות לאור) גם כן מרשים 100-12,800. מספיק ביותר. המצלמה מצלמת היטב ב- ISO בינוני גבוה.

בצילום סטילס ה- RX 100 מצלמת במהירות מסחררת. 24 תמונות בשניה תוך כדי שמירה על פוקוס וחשיפה אוטומטית. זה הרבה יותר ממצלמות SLR מקצועיות. לא תפספסו שם רגע בחיים במהירות כזו. ניתן לצלם איתה ברצף גם ב- RAW עד שכרטיס הזכרון ייגמר מבלי שהמצלמה תיעצר. מרשים ביותר.

תכונה בולטת נוספת היא הפוקוס המהיר. זה לא חדש עבור משתמשי סוני אבל עדין משהו שכדאי לציין. לכל מי שרוצה לצלם אקשן או אפילו אירוע משפחתי בבית, מהירות הפוקוס חשובה ביותר.

בגזרת הוידאו, סוני כרגיל לא מאכזבת ומבטיחה צילום 4K ב- 30 תמונות לשנייה ואם אתם רוצים לרדת ל- Full HD ״בלבד״ ניתן לצלם גם ב- 120 תמונות לשנייה. למי שפחות מבין את המשמעות של כמות התמונות בשנייה, ניתן לסכם כך שאם אנו רוצים לצלם וידאו ואחר כך לעשות הילוך סופר איטי בעריכה, ככל שכמות התמונות תהיה גדולה יותר כך ניתן להאט את מהירות הוידאו מבלי לאבד מאיכותו.

המצלמה מעולה לוידאו ולמי שרוצה לעשות סרטונים ליוטיוב. חסרון אחד בולט: אין כניסה למיקרופון. תצטרכו לסמוך על המיקרופון של המצלמה או להשתמש במקליט סאונד חיצוני.

שורה תחתונה:

המצלמה תהיה מושלמת למי שמוכן להוציא סכום לא מועט של כסף (5320 ש״ח ומעלה לפי זאפ) על מצלמה קומפקטית עם תכונות של מצלמה מקצועית גם בסטילס וגם בוידאו ועם איכות תמונה טובה מאד. זוהי מצלמת פרימיום קומפקטית.

אמנם יש מתחרות בשוק כגון: Canon G1X המציעה חיישן גדול יותר אך בלי וידאו ברמה של סוני (3850 ומעלה בזאפ) או Panasonic LX100 II המציעה גם כן חיישן גדול יותר וגם וידאו 4K אך עם עדשה מוגבלת יותר 24-75 (4490 ש״ח בזאפ).

יתרונות:

- המצלמה קומפקטית מאד עם עדשה ארוכה מאד

- פוקוס אוטומטי מהיר ביותר

- יכולת צילום ברצף גם באיכות RAW.

- עינית אלקטרונית קופצת

- איכות תמונה טובה

חסרונות:

- יקרה

- חיי סוללה קצרים. בערך 240 תמונות בהטענה בודדת. ניתן לשחק עם ההגדרות כך שהמסך ייכבה תוך

2 שניות וכך להאריך את חיי הסוללה.

לסיכום, דברים טובים באים באריזות קטנות. אבל הם גם יקרים :)

אולי זה הדבר בשבליכם...

רוצים ללמוד לצלם? זה הזמן להצטרף לקורס צילום הטוב ביותר: קורס יסודות הצילום בירוק בית ספר לתקשורת חזותית. קורס צילום מגוון עם 5 תלמידים במחזור. לימודי צילום ביחס של אחד על אחד.

פרטים נוספים על הקורס כאן

פוסטים אחרונים
תגיות
bottom of page