top of page

המגזין

כל מה שרציתם לדעת על עולם הצילום

ארכיון

לפעמים צריך לרדת נמוך

יצאנו לשטח לצלם פריחה וראינו פרחים יפייפיים. אבל מה לעשות הפרחים מגיעים לגובה של עד 30 ס״מ מהקרקע. תכל׳ס, למי יש כח להתכופף עכשיו?! אפשר להבין אותך אבל מה לעשות שבשביל צילום טוב צריך להשקיע.

תמיד אנו אומרים לתלמידים שאת הרטיבות במכנסיים לא תזכרו עוד חצי שעה, אבל התמונה שאתם תצלמו אם תשתטחו על הקרקע תלווה אתכם כל החיים. המשפט הזה תמיד נכון והוא מגלם בתוכו את סוד צילום הסטילס: לכידת אותו רגע מיוחד ושמירתו לנצח.

לצלם בגובה הפרח משמע לתת לו הוד והדר ולתת לצופה את המבט ״האינטימי״ עם הפרח. מבט בין שווים. לעיתים אם נרד נמוך יותר מהפרח נוכל אפילו לתת לו העצמה והגדלה יתרה.

מה שחשוב הרבה פעמים לפני שמצלמים זה להסתכל דווקא על הרקע של הנושא שלנו. במקרה זה הפרח אותו אנו מצלמים. אם נצלם את הפרח מלמעלה, לרוב מה שנראה כרקע של הפרח הוא האדמה הנמצאת כמה סנטימטרים מאחוריו. לרוב, והדגש פה הוא על לרוב, התוצאה תהיה צפויה ומשעממת. למה צפויה? כי רוב האנשים מביטים על הפרחים מלמעלה ומה שהם רואים זה את הקרקע שמאחוריהם. בסיטואציה מסוימת זו יכולה להיות תמונה ממש טובה, אך לרוב לא כך הדבר.

לעומת זאת, אם נצלם את הפרח מנמוך נוכל לראות רקע פתוח שיכול להשתנות עם כל שינוי קל בזוית בה נצלם. לרוב יהיה גם הרקע מטושטש (בגלל יחסי המרחק בין הפרח, הרקע שלו ומיקום הצלם. תוכלו לקרוא על כך בפוסט שמדבר על עומק שדה). והחשוב מכל הוא שמנעד האפשרויות יגדל במצב כזה וכל צלם יוכל לבטא את ייחודיותו טוב יותר.

בין אם נבחר לצלם את הפרח מגובה נמוך או שנעדיף לצלם את הפרח מנקודת הנוחות שלנו (לרוב מעליו), חשוב שנזכור שתפקידו של הצלם הוא להראות את הצד הייחודי והאישי בו הוא רואה את המציאות ובכך לתת לצופה זוית מעניינת וחדשה על העולם. לכן, אין פה נסיון לתת נוסחה לצילום פרחים. אבל צריך לזכור שרוב האנשים שלא מסתכלים על העולם ב״משקפיים של צלם״, לרוב אינם משקיעים את הזמן והאנרגיה בלנסות לראות את הדבר הכל כך מוכר וידוע כמו פריחת הכלנית מזוית מיוחדת. בטח אם מדובר על קרקע ספוגה במים שמשאירה את סימניה גם זמן רב אחרי שקמנו ממנה.

רוצים ללמוד צילום באוירה ביתית ובקבוצה קטנה ביחס של אחד על אחד?

ירוק זה המקום בשבילכם. כנס/י עכשיו לאתר לקבלת פרטים והצעה משתלמת לקורס צילום הקרוב: www.yarokonline.co.il/photo

או התקשרו: 03-6705033

אי אפשר בלי כמה דוגמאות:

וגם אפשר לתת את הדוגמה הנגדית:

פוסטים אחרונים
תגיות
bottom of page