ארכיון

המגזין

כל מה שרציתם לדעת על עולם העיצוב והצילום

צילומי תדמית לעסק – 3 טיפים מעולים!



הביקוש לצילומי תדמית היה גבוה מאז ומתמיד, אך עם כניסתן של הרשתות החברתיות לחיינו, הביקוש נסק! בעלי עסקים ואנשי מקצוע מחצינים ומשווקים את פעילותם גם (ובעיקר) ברשת, מה שמצריך מהם לשתף בין היתר גם תמונות מקצועיות שלהם כ"פנים של העסק". לצד אלו שמסתפקים בסלפי ספונטני, ישנם אלו המכירים בחשיבותן של תמונות תדמית מקצועיות.


מטרת העל של צילומי תדמית לעסק, היא לייצר תדמית מסוימת (בהכרח חיובית) סביב בעל עסק/איש מקצוע. מכאן, שבשונה מפורטרטים "פרטיים", צילום תדמית עסקי יהיה פחות ספונטני וישען על עקרונות ודגשים ברורים. תמונה לא שווה רק יותר מאלף מילים ולייקים, אלא שבכוחה לייצר רושם וסיפור סביב עסק.


צילומי תדמית לעסק – למי הוא עשוי להיות רלוונטי?


צילומי התדמית מומלצים לכל אדם בוגר – שכיר או עצמאי, המעוניין ליצור תדמית עסקית-מקצועית מחמיאה. ניתן להשתמש בתמונות בשלל פלטפורמות:

  • תמונת פרופיל בעמוד עסקי בפייסבוק או בלינקדאין

  • תמונה מקצועית לאתר הבית / אתר תדמית / עמוד נחיתה

  • שילוב התמונה בכרטיס ביקור דיגיטלי

  • תמונת לשילוב בתוכניות עסקיות, ברושורים ועוד...


דגשים לצילום תמונת תדמית מקצועית ומחמיאה



כאמור, צילום תדמית עסקי שונה מצילום "פרטי" ספונטני. התמונה העסקית צריכה להעביר אווירה מסוימת, לתקשר רגש ואפילו להניע לפעולה. מכאן שתפקידו של הצלם הוא לא רק לבצע את הפעולה הטכנית של הצילום, אלא ממש לביים ולכוון את האובייקט המצולם. לפניכם, 3 דגשים בצורת שאלות לטובת צילומי תדמית לעסק:

  • מה רוצים לשדר? – מובן כי צילום תדמית לעסק של יועצת משפחתית יהיה שונה מזה של יועץ משכנתאות למשל. ולכן, חשוב להבין מהי האווירה שרוצים לייצר סביב התמונה ואיזה רגש רוצים להפעיל. ישנם צילומי תדמית לעסק המשדרים למשל פורמליות וסמכותיות, אך גם כאלו המשדרים נגישות, חמימות ואפילו נחמה.

  • מה מצלמים? – האם רוצים להתמקד אך ורק בפנים (מעין תמונת פספורט), או שנכון לתפוס בעדשה את חצי הגוף העליון? במרבית המקרים, צילום תדמית מקצועי-עסקי יתמקד בפנים, אם כי לעתים יהיה נכון לצלם את כל הגוף (בעיקר כשלאובייקט המצולם חשוב להחצין את שפת גופו).

  • מה לובשים? – אי אפשר לדבר על צילומי תדמית לעסק מבלי לדבר על הלבוש. במקרה הספציפי הזה, הבגד הוא זה שיעשה את האדם, ולא להפך. כלומר, סוג וצבע הפריט, ישפיעו בצורה ישירה על המיתוג הכללי ועל איך שהצופה יתפוש את האובייקט. האם תוכלו לדמיין לעצמכם צילום תדמית רשמי של עורך דין הלבוש בחולצה שצבעה ירוק זוהר עם נקודות כחולות? אנחנו מנחשים שלא. בתמונות עסקיות-מקצועיות, ראוי ללבוש חולצה מכופתרת/חליפה/פולו בגוונים חלקים וניטרליים".


אנחנו ב"ירוק" מזמינים אתכם ללמוד קורס צילום במסלול מקיף! הקורס נפרס על פני 26 מפגשים, כ-104 שעות בסך הכל. לפרטים נוספים אודות פתיחת הקורס הקרוב והרשמה, אל תהססו לפנות אלינו – 03-6705033





פוסטים אחרונים