ארכיון

המגזין

כל מה שרציתם לדעת על עולם העיצוב והצילום

הקשר בין עיצוב גרפי ושיווק מוצר



עיצוב גרפי למוצרים


רגע לפני שנעמיק בקשר שבין עיצוב גרפי ושיווק מוצר, נסו להיזכר בפעם האחרונה שרכשתם ספר: אנחנו מנחשים כי נכנסתם לחנות הספרים האהובה עליכם, ניגשתם לבמת המבצעים והתחלתם לעיין במספר ספרים. לבסוף, רכשתם ספר אחד (אולי יותר), מבין כל אלו מהם התרשמתם. מה שגרם לכם לבחור בספר מסוים הוא התקציר המעניין, הסופר המוערך וכן – גם כריכת הספר. עיצוב הכריכה של הספר הוא מה "שמגנט" אתכם, וגרם לכם מלכתחילה לקחת אותו בחשבון. רק אחר כך התעמקתם בתקציר, בזהות הסופר ובהוצאה לאור.

ההקדמה הזו אינה מקרית, שכן היא נועדה לחדד בפניכם עד כמה הבחירות שלכם מושפעות מעיצוב המוצרים והאווירה שהם יוצרים. כמעצבים לעתיד המעוניינים להירשם אל קורס עיצוב גרפי, חשוב שתטפחו מודעות להשפעתו האדירה של עיצוב המוצר על שיווקו, ביקושו והיקף המכירות שלו.


עיצוב גרפי למוצרים – מהי חשיבותו?

תכליתה של אריזת המוצר (כל מוצר שעולה על דעתכם – מיומן שנתי ועד שעון יוקרתי), היא למכור לכם אותו. העיצוב הגרפי של אריזת המוצר גדוש במסרים – חזותיים וטקסטואליים, הוא תורם ליצירת אווירה ספציפית ופונה ישירות לקהל שהמוצר מיועד לו. ללא עיצוב גרפי למוצר שיהיה נכון ומדויק, הסבירות כי הוא ייהנה מביקוש וממכירות, נמוכה עד לא קיימת.


נסביר את חשיבותו של העיצוב הגרפי בכל הקשור לשיווק בדרך הבאה: נניח והמוצר שלכם הוא חטיף שוקולד. האם חטיף מתוק שעטיפתו מעוצבת בצבעי אפור ושחור יצליח להימכר? ככל הנראה, לא. תפקידו של העיצוב הוא למכור את המוצר, כך שבמקרים בהם הוא לא מפעיל רגש, מעורר צורך, מעביר מסר ומייצר חוויה, הוא לא יימכר.


דגשים עבור עיצוב גרפי למוצרים שונים

את רשימת הדגשים המלאה נחלוק אתכם במעמד קורס עיצוב גרפי למוצרים. עד אז, אנו שמחים לשתף אתכם ב-3 דגשים חשובים עליהם יש לבסס את העיצוב הגרפי למוצרים:

  • דעו מיהו קהל היעד – גיבוש אסטרטגיית עיצוב גרפי למוצר, מותנית בהבנת קהל היעד של המוצר. אין כל אפשרות לעצב גרפית מוצר מבלי לדעת מי אמור בסופו של דבר לרכוש אותו. לדוגמא: אריזה לשעון ילדים שמחירו 59 שקלים תעוצב בצבעים ואלמנטים ספציפיים, בעוד עיצוב אריזה לשעון יוקרה לגברים שעלותו כ-25,000 שקלים, יעוצב בקווים שונים לגמרי.

  • עיצוב שנכון למותג – עיצוב אריזת המוצר חייב להתכתב עם ערכי המותג. קחו לדוגמא את מוצריה של חברה apple. למרות שהחברה מציעה מגוון מוצרים, אריזותיהם כמעט וזהות ומאופיינות בקווים נקיים ומינימליסטים. ולכן, גם כשאתם מעצבים אריזה למוצר ספציפי, חשוב להבין את ערכי המותג, האמונות שלו, השפה השיווקית שהוא דבר (הטקסטואלית והחזותית) וכן הלאה.

  • הכירו את השוק – סביר להניח כי המוצר שתעצבו בעבורו אריזה, יאלץ להתחרות עם עוד מוצרים נוספים באותה הקטגוריה. מסיבה זו, חשוב מאד להכיר את המוצרים המתחרים מ-2 סיבות: האחת היא בכדי למנוע מצב של שכתוב/מחזור רעיונות, והשנייה היא לנסות ולמצוא בידול עיצובי שייחד את המוצר.


לפרטים והרשמה אל קורס עיצוב גרפי של "ירוק אונליין", התקשרו – 03-670-5033


פוסטים אחרונים