ארכיון

המגזין

כל מה שרציתם לדעת על עולם העיצוב והצילום

תקשורת חזותית, עיצוב חזותי והעברת מסרים


תקשורת חזותית, עיצוב חזותי והעברת מסרים

העברת מסרים אפשרית בכמה דרכים ואמצעים: תינוקות מביעים את רצונם בקולות ובבכי, ילדים נותנים דרור לרגשותיהם בציור, אנשים מבוגרים מתקשרים בעיקר באמצעות שפה מילולית – מדוברת או כתובה, ולעתים – אפילו בשתיקות. ואיך עסקים מעבירים את המסרים שלהם לקהל לקוחותיהם? בעיקר באמצעות תקשורת חזותית!


אתם עוסקים בעיצוב גרפי או מתעניינים בלמידת התחום? רגע לפני שאתם מתקשרים פעם נוספת ב"שפה החזותית", דעו גם אתם: האם תקשורת חזותית היא עיצוב גרפי, עד כמה היא שכיחה ב-2021 ומה לומדים בקורס עיצוב גרפי?


עיצוב גרפי ותקשורת חזותית – מה חשוב לדעת?

לטובת אלו מכם שמוצאים עצמם מעט מבולבלים נוכח ריבוי המושגים והתיאורים, חשוב לדעת: תקשורת חזותית אינה שם נרדף לעיצוב גרפי, אלא שהעיצוב הגרפי הינו דרך לתקשר באופן חזותי. לוגו של חברה, תווית של מוצר או אפילו באנר שאתם נתקלים בו במקרה בגלישה באינטרנט, מתקשרים באופן חזותי מסרים שונים. נסו להיזכר בתמונה האחרונה שצפיתם בה – מצולמת או מצוירת. מבלי שהיא "דיברה" במילים, היא העבירה לכם מסר, סיפרה לכם סיפור, עוררה בכם רגש, העלתה בכם זיכרון וכיוצא בזה.


על מנת להדגיש את מהותה של התקשורת החזותית, ניתן דוגמא בה המסר עובר בצורה שאינה חזותית. כשאתם קוראים ספר, מאמר או הודעה במכשיר החכם לדוגמא, המסר/המידע עובר אליכם באמצעות טקסט. כלומר, התפישות, הרגשות והמחשבות שלכם "מתעוררים" בזכות קריאה, ולא בעקבות מפגש עם אלמנט עיצוב חזותי.


"עד כמה נפוץ כיום לתקשר דרך עיצוב חזותי?"

נשיב על השאלה תוך התמקדות על הנישה העסקית-שיווקית. באופן לא מפתיע, עסקים רבים עושים שימוש רב בתקשורת החזותית למטרות שיווק. ואם לדייק: כל העסקים משתמשים בה. הדרך לאשש זאת היא עם העובדה שלכל עסק – קטן או גדול, ישנו לוגו. זהו כבר ייצוג חזותי דומיננטי שמתקשר ומעביר מסרים – מהעסק לקהל היעד. אריזות של מוצרים, מודעות מעוצבות לפרסום ברשתות החברתיות, פרסומות למוצרים בעיתונים, רול אפים למטרות פרסום ועוד – כל אלו נשענים על תקשורת חזותית ומפיצים באמצעותה את המסרים.


מה לומדים במסגרת קורס עיצוב גרפי?

בגדול, תכלית הקורס היא ללמד אתכם איך להעביר מסר חד, ברור ונכון באמצעות אלמנטים חזותיים. לכאורה, נשמע פשוט למדי. בפועל, עיצוב גרפי מותנה בהבנת השפעתם של צבעים על רגשות, איך משדכים בין המסר שרוצים להעביר לעיצוב חזותי, באיזה אלמנט חזותי כדאי לבחור, מהי האסטרטגיה הנכונה בעבור המוצר/שירות וכן הלאה. בקורס עיצוב גרפי ב"ירוק", תלמדו בהיקף של 427 שעות ו-107 מפגשים, איך לתקשר חזותית. בין התכנים שתלמדו:

  • יסודות העיצוב הגרפי

  • עבודה עם תוכנות העיצוב המובילות

  • טיפוגרפיה

  • תורת הצבעים

  • יסודות העימוד

  • איורים

  • צילומים דיגיטליים

  • מיתוג ופרסום

  • חוויית משתמש ועוד...


מעוניינים ללמוד את עולם העיצוב הגרפי לעומק – בצורה יסודית, מעשירה וחווייתית? אנחנו ב"ירוק" מזמינים אתכם ללמוד מנבחרת מרצים מובילה, באווירה פסטורלית ובכיתות לימוד קטנות. לקבלת פרטים נוספים, אתם מוזמנים לפנות אלינו כעת – 03-6705033


פוסטים אחרונים