top of page

המגזין

כל מה שרציתם לדעת על עולם הצילום

ארכיון

פלאש חדש לסטודיו

הגיע הזמן להתחדש!

כך אמרתי לעצמי כשקבענו את המועד החדש לקורס צילום סטודיו (30.6.17 למי שהתעניין).

ובכן, אני יודע מה אני צריך אבל איך אני משיג את כל זה במחיר שפוי....

פלאש חדש ומהיר עם זמני רענון של פחות מחצי שנייה

ביוטי דיש

רפלקטורים חדשים עם גרידים לפלאשים

רפלקטור 5 ב 1

2 סופטבוקסים צרים

רשימה חלקית.

את כל העזרים לעיצוב תאורה כגון: ביוטי דיש, סופטבוקטים, מטריות וכו׳ ניתן לקנות בקלות ובמחירים ממש טובים ב eBay מכל מיני יצרנים. בעיקר מסין ובעיקר מחברת Godox שעושה חיל במדינתנו הקטנה. עוד נחזור ל Godox ולהתנהגות הצרכנית הכללית בתחום הצילום בפרט. אבל מה עם הפלאש? זאת הקניה הגדולה והמשמעותית יותר.

כהקדמה כללית אפתח ואומר שבשוק תאורת הסטילס (סטודיו) קיימים כמה מותגים ידועים וותיקים מאד.

בגדול יש את השוויצרים: Elinchrom, Broncolor

הבריטיים: Bowens, Hensel

ואת האמריקאיים: Profoto, Wescott

הפופולריים ביותר בשוק הם: Elinchrom, Bowens, Profoto. כאשר Elinchrom ו Bowens ידידותיים יותר לארנק ופשוטים יחסית (אך עובדים טוב) בעוד Profoto נושאים תג מחיר גבוה אך גם נחשבים לאיכותיים ביותר. אם יש חלום בתחום זה להיות בעלים של Broncolor, שנחשב למותג #1 בתחום אך פה כבר מדובר על סכומים שיגמרו לי את התקציב הדו-שנתי לרכש כלשהו. אם יש חלום ריאלי יותר זה לקנות את הסט של Elinchrom או Profoto. הראשון זול יותר אך עדין איכותי. הבעיה שפה מדובר בעיקר בטכנולוגיה ישנה (בכל הקשור להיצע בחנויות שמוכרות כאן). לכן האופציה הזו ירדה די מהר מהשולחן. האופציה השניה היא Profoto - פלאשים שבנויים לעילא ולעילא עם אין סוף אופציות שדרוג (יקרות אמנם אך זמינות) של עזרי תאורה.

הפלאש החדש של Profoto נקרא D2. זהו פלאש סטודיו (לא על סוללה) עם ביצועי מהירות מטורפים כפי שניתן לראות בהמון סרטונים ביוטיוב. אמרתי לעצמי, זה מה שאנחנו צריכים. בארץ ניתן להשיג אותם ביוגנד בתל אביב. נחמד מצידם שהם אפילו מפרסמים את המחיר של הפלאש באתר שלהם - מעל 7000 ש״ח לגרסה החזקה של 1000 וואט. וואו. זה מחיר די גבוה לפלאש אחד. בעיה.

טוב, אפשר לחפש אלטרנטיבות, אמרתי לעצמי. אבל איזה? במחיר שפוי.

נכנסתי לכמה אתרים של חנויות בארץ ונתקלתי במודעה גדולה של פלאש סטודיו חדש הפועל על סוללה חזקה (כלומר אפשר לפתוח סטודיו בשטח עם כל עזרי התאורה הרלוונטיים) ומספק עצמה גבוהה של 600 וואט מתוצרת חברת Godox. למי שלא מכיר או שמע על חברת Godox (כמעט בלתי אפשרי שלא לשמוע עליהם) זוהי חברה יחסית חדשה לייצור תאורה ועזרי תאורה לתעשיית הצילום והטלוויזיה. חברה סינית אמנם אבל מוצרים איכותיים למדי. בשנים האחרונות אף נהיתה שם מוכר אצל צלמים חובבים ומקצוענים כאחד. אני בעצמי רכשתי soft box מהם ואני מרוצה מאד.

בארץ ל Godox יש נתח שוק שאינו פרופורציונאלי לשום דבר. אם תעשו סבב קצר בחנויות צילום מובילות תגלו שזה בערך המותג היחידי שנמכר היום בתחום הפלאשים הקטנים (speedlights).בעיקר בגלל פקטור המחיר הנמוך שהם מציעים. מחיר שהוא נמוך משמעותית מהפלאשים המקוריים של Canon, Nikon בתמורה לתמורה טובה מאד.

במאמר מוסגר אומר שלי יש בעיה עם כל ה Godox הזה שמפמפמים פה לצלמים בתחילת דרכם (אני נפגש בזה עם התלמידים שבאים לקורסים השונים) בעיקר מכיוון שהמחיר הוא לא כל כך זול ביחס לאיכות שאתה מקבל וגם מכיוון שיש אופציות זולות יותר אם כבר רוצים פלאש תחליפי וטוב במחיר זול. למשל פלאשים של YongNuo. אבל בארץ הרוב רוצים מה שיש לשכן אז כולם קונים אותו דבר.

בואו נחזור לפלאש החדש של Godox, הנתונים נראים מבטיחים והמחיר לא רע בכלל בשביל פלאש שיודע להסתנכרן עם המצלמה גם במהירות של 1/8000 מה קוראים אותו High Speed Sync או בקיצור HSS. בנוסף אתה מקבל גם פלאש שיודע לקרוא את החשיפה של המצלמה ולהוציא הבזקות בחשיפה אוטומטית - TTL. בתכל׳ס, הפלאש הזה מיישר קו עם הסדרה החדשה של Prfoto בעלות של פחות מחצי מחיר. אני כבר הספקתי לראות את הפלאש הזה אצל צלמי חתונות.

3200 ש״ח עבור גרסת ה TTL. אמרתי נבדוק קודם ב eBay לפני שנקנה בארץ. וואלה, אותו מחיר. סבבה נקנה בארץ וגם נקבל אחריות על המוצר. בדיקה אחרונה ביוטיוב כדי לשמוע קצת ביקורות ולהיות בטוח ואני הולך לקנות.

ואז... נתקלתי במקרה בסרטון המשווה את הפלאש החדש של Godox ה- AD600B לפלאש שנראה בנתונים כמו האח התאום שלו. מחברת Jinbei הסינית גם כן. וואלה, אני אומר לעצמי, ראיתי פעם את השם הזה Jinbei בחיפושיי ב eBay אבל לא ידעתי שהם אשכרה מייצרים גם פלאשים. לפלאש של Jinbei קוראים HD610 והוא מספק את אותה עצמה כמו ה Godox - 600 וואט עם אותה כמות הבזקות להטענה בודדת של הסוללה - 500. גם הוא יודע לעבוד במצב TTL וגם הוא מהיר במיוחד. בסרטון ביוטיוב של Pro tog (חנות או יבואן אוסטרלי של מוצרי Jinbei) ניסו להראות את ההבדים בין שני הפלאשים (עם הטיה ברורה להעדפה כלפי Jinbei. מעניין למה) כאשר דבר אחד צד את עיני במיוחד - הפלאש של Godox בנוי מפלסטיק קשיח כולל ההברגה שלו לעמוד תאורה. לעומת זאת הפלאש של Jinbei עשוי רובו ככולו ממתכת.

מרגע זה לשאר הסרטון כבר פחות הקשבתי. אני לא יודע אם אתם מבינים את חשיבות הדבר, אבל כל מה שמעורב בו פלסטיק בצילום מקצועי בשלב כזה או אחר ישבר, יסדק, יצא משימוש. במיוחד כשמדובר בפלאש שעליו יותקנו עזרי תאורה כבדים שיפעילו משקל ומומנט על החיבור לעמודי התאורה השונים.

אוקיי, בוא נבדוק איפה אפשר לרכוש את הפלאש הסיני הזה. ב eBay הפלאש עולה 2300 ש״ח עם משלוח חינם לארץ. חוץ מזה אפשר אולי לקנות אותו בחנות האוסטרלית הזו. מחיפוש קצר בגוגל אפשר להבין ש Jinbei זה מותג זניח מאד. כמעט ולא מוצאים תוצאות עם ביקורות עליו או חנויות שמוכרות אותו. בטח לא בארה״ב. ניתן למצוא בקושי את האתר שלהם (השם בגוגל מופיע בסינית). ביוטיוב אפשר לראות כמה וכמה סרטונים על הפלאש הספציפי הזה של Jinbei - ה HD610.

באתר של Jinbei ניתן לראות ליין שלם של פלאשים לסטודיו. אותי עניין במיוחד הפלאש החדש שלהם לסטודיו (ללא סוללה). שתי גרסאות לפלאש: 600 ו- 800 וואט. על הנייר הם בעלי יכולת מרשימה: TTL, עצמה חזקה, חיבור Bowens שמתאים לרוב עזרי התאורה הקיימים בשוק ובעיקר ובעיקר מהירות סנכרון גבוהה וזמני רענון קצרים (ברמה של Profoto).

אבל איך לעזאזל לא רואים אותם ולא שומעים עליהם בשום מקום ברשת. לא אלאה אתכם בתהליכי החיפוש הקדחתניים והתחקיר שעשיתי על החברה אבל בסופו של דבר עליתי על קצה חוט שבסופו סיפור מעניין. מסתבר ש Adorama - חנות ענק לציוד צילום, תאורה, סאונד ועוד הנמצאת בניו יורק השיקה לאחרונה ליין של פלאשים עם המותג שלה הנקרא Rover Light. במבט קרוב הפלאשים של Adorama נראים דומה באופן מחשיד למדי לפלאשים של Jinbei. מסתבר שלא סתם. למעשה Adorama היא מעין מפיץ רשמי של הפלאשים המיוצרים בסין ונמכרים תחת המותג Jinbei (שמוכר כנראה רק באוסטרליה) אך בארה״ב הפלאשים נמכרים תחת המותג Rover Light. תקלידו Rover Light Orlit ותגיעו למוצר הספציפי.

העובדה שהפלאשים של Jinbei נמכרים תחת מותג ותיק, ידוע ומוכר כ Adorama הרגיע אותי מאד והחלטתי ללכת על זה ולרכוש פלאש שלהם. לפלאש קוראים Jinbei MSN 800 TTL.

שימו לב:

  • פלאש סטודיו בעצמה של 800 וואט

  • TTL עבור קנון וניקון

  • מהירות סנכרון של 1/8000 עם טריגר ייעודי שנמכר בנפרד

  • חיבור Bowens

  • מהירות רענון של פחות משניה מהבזקה בעצמה מלאה ועד הפלאש הבא ועד 20 הבזקות בשניה כשמבזיקים בעצמה נמוכה יותר (תכל׳ס בסטודיו כמעט ולא עולים מעל עצמה של 400 וואט)

  • מקלט רדיו מובנה

כל זה ב 2069 ש״ח. על זה הוספתי טריגר תואם ב 223 ש״ח. המשלוח אם שאלתם חינם. אחרי מע״מ ומיסים זה יגיע ל 2450 ש״ח (הטריגר לא מגיע לסף המס). על פניו הדיל הכי טוב שתוכלו לקבל. דרך אגב, מי שיסתפק בגרסת ה 600 וואט יקנה את הפלאש ב 300 ש״ח פחות.

כבר מחכה שהצעצוע יגיע בדואר. התרשמות כללית ופרטנית ראשונה בעברית מובטחת לכשהוא יגיע. בינתיים אני משאיר אתכם עם הלינק לאתר של Jinbei:

http://www.goldenshell.com.cn/en/product/default.aspx?pid=14

ושני לינקים למוצרים שמשווקים על ידי Adoroam ומיוצרים למעשה על ידי Jinbei:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=eCkCRGRWDl4

  2. https://www.adorama.com/orlfrl800rtb.html

ענר.

פוסטים אחרונים
תגיות
bottom of page