ארכיון

המגזין

כל מה שרציתם לדעת על עולם העיצוב והצילום

חמישה מושגי חובה בעיצוב גרפי!


חמישה מושגי חובה בעיצוב גרפי!
חמישה מושגי חובה בעיצוב גרפי!


אם הגעתם עד לכאן, אתם לבטח מתעניינים בלימודי עיצוב גרפי. אנחנו ב"ירוק" מזמינים אתכם להעשיר את עולמכם וגם לרכוש מקצוע מוערך, מתגמל ויצירתי! אנו שואפים להכשיר אתכם כמעצבים גרפיים לעתיד, שיוכלו להשתלב בתעשייה ולבצע עבודות משמעותיות שישאירו חותם – על לקוחות ועל הקהל שייחשף אליהן.


כפי שאתם בטח יודעים, ישנם עשרות מושגים המסווגים כ"מושגי בסיס" בעיצוב גרפי. את כל המושגים החיוניים לעבודתכם כמעצבים, תלמדו לאורך 427 שעות הקורס. עד שתתחילו את לימודיכם, אנחנו ב"ירוק" שמחים לחלוק אתכם חמישה מושגי חובה בעיצוב גרפי. אז מהו בריף, קונספט עיצובי ומינימליזם?


1.תוכנת ה"פוטושופ"

אי אפשר לדבר על מושגי חובה בעיצוב גרפי, מבלי לדבר על תוכנת הפוטושופ. גם אם טרם יצא לכם לעבוד עליה, לבטח שמעתם או קראתם עליה. מדובר על התוכנה הדומיננטית והמשמעותית ביותר איתה תעבדו כמעצבים גרפיים. בקורס עיצוב גרפי של "ירוק", התוכנה נלמדת בצורה יסודית ומעמיקה בהיקף של כ-32 שעות.


2.בריף

כמעצבים, הרי שתעבדו עם בעלי תפקידים נוספים – במשרד פרסום, משרד דיגיטל או סטודיו לעיצוב גרפי. אחת הדרכים לתקשר ולסנכרן את העבודה היא באמצעות בריף – מסמך המתמצת את עיקרי צרכיו של הלקוח / פירוט בקווים כלליים של העבודה שיש לבצע בעבורו. הבריף הוא למעשה "המתכון" (מה צריך לעשות, מה הציפיות של הלקוח, סוג העבודה וכן הלאה), ולפיו עליכם לרקוח את "המנה מנצחת" עבור הלקוח.


3.קונספט עיצוב גרפי

במסגרת עבודתכם כמעצבים גרפיים, תדרשו לאפיין את הצורך של הלקוח שתעבדו עבורו - כשכירים או כעצמאיים. בנוסף, תתבקשו להעלות רעיונות ולגבש קונספטים הרלוונטיים לעבודת העיצוב. הקונספט מגלם בתוכו את הרעיונות והפתרונות הרלוונטיים ללקוח הספציפי. לדוגמא: עיצוב לוגו הנשען גווני תכלת, איור הנלווה לתווית מוצר, עיצוב באנר בפונט מסוים וכן הלאה.


4.לוגו

זהו מושג שאתם לבטח מכירים, אך חשוב להציגו תחת מושגי חובה בעיצוב גרפי. במסגרת עבודתכם, צפויים לכם פרויקטים שונים ומגוונים של עיצוב גרפי. עם זאת, ישנה עבודה ספציפית ושכיחה שהביקוש לה תמיד גבוה: עיצוב לוגו. הלוגו הוא הפנים של העסק, ומכאן נגזרת חשיבותו האדירה. כמעצבים, לא תהיו רק הזרוע המבצעת, אלא שגם תתבקשו לאפיין צורך לקוח, להתאים את העיצוב לקהל היעד, לבצע חקר מתחרים, להחצין בידול, להציע איורים רלוונטיים וכיוצא בזה.


5.מינימליזם

ישנם המון מעצבים גרפים שרוצים להביא לידי ביטוי כמה שיותר יכולות ורעיונות אל תוך מוצר אחד. כל המוסיף גורע? התשובה היא שכן, קל וחומר כשמדובר על עיצוב גרפי. ועל כן, חשוב שתכירו את המושג מינימליזם. גישה עיצובית זו אומרת דבר פשוט: צמצמו ככל הניתן מבלי להתפשר על איכות המסר. במילים פשוטות? השתדלו להימנע מגודש עיצובי, תוך היצמדות למינימום צבעים, פונטים ואלמנטים שונים בעבודתכם. חשבו לדוגמא על הלוגו של ZARA: הוא סופר מינימליסטי ונשען אך ורק על פונט בצבע שחור. למרות זאת, הוא "עושה את העבודה".




פוסטים אחרונים