top of page

המגזין

כל מה שרציתם לדעת על עולם הצילום

ארכיון

להחליף את השמש

מה קורה כשאין אור? או שהאור מאד חלש? מה קורה שמצלמים מול האור והפנים של האדם אותו אני מצלם נמצאות בצל?

מראשית הצילום המבוים, המסחרי ועד ימינו, אנו מנסים לשלוט באור - בעצמה ובכיוון שלו. סליחה, לא התכוונתי לכולם, רק לצלמים מבינינו. ההבנה של אור, כיוונו ועצמתו היא אבן יסוד בעבודותו של הצלם המודע. הצלם שמבין איך צילום עובד. טכנית ורעיונית, אלקטרונית ומכאנית, קונספט וביצוע.

לאחרונה יצא לי לצלם משפחה נחמדה שרצתה מזכרת לעצמה. הלוקיישנים שנבחרו היו:

פארק קטן מתחת לצל עצים ושדה פתוח.

התחלנו בפארק, בצל. מכיוון שמדובר באוגוסט והחום בשיאו הנוחות של המצולמים חשובה לא פחות מתאורה טובה וקומפוזיציה.

בצל אין מקור אור ברור שמאיר את הנושא אלא רק אור חוזר מהסביבה. התוצאה היא אור רך ונעים מחד, אך חסר כיוון וצבע מאידך. למעשה, היתרון היחידי בצל הוא בזה שפחות חם שם. על זה כבר אמרתי שזה חשוב. כדי ליצור מקור חלופי לשמש העמדתי שני פלאשים קטנים (ספידלייטים), כאלה שאפשר לשים על המצלמה, על עמודי תאורה בכיוונים שונים כדי למלא את המשפחה באור. הפלאשים הבזיקו באמצעות משדר רדיו שהורכב במקומו של הפלאש על המצלמה. כך יכולתי לקבל תאורה מהזווית שאני רוצה.

השמש האירה את הרקע בצורה יפה וכך קיבלתי תמונה מוארת בכל חלקיה.

משפחת בארט על הדשא בקיבוץ עינת

הלוקיישן השני היה השדה הפתוח שנבחר לצילום בשקיעה כאשר זוית השמש נמוכה וכן גם החום. רצה הגורל ואותו יום היה קצת מעונן והשמש נכנסה לתוך ענן טרם שקיעתה הסופית מעבר לקו האופק. המצולמים שלי היו שוב ללא אור צבעוני המאיר אותם. כדי להחליף את השמש הפעם, העמדתי פלאש אחד על עמוד תאורה והפעם הוספתח מטריה שתפזר את האור כדי לקבל אור רך שידמה שמש בשקיעתה. למצלמה הוספתי את המשדר. התוצאה היתה נהדרת. גם אור יפה וגם בזוית שיכולתי לקבוע כך שיאיר את המצולמים שלי בדיוק איך שרציתי.

מפשחת בארט בשדות של קיבוץ עינת

נכון שתאורה טבעית היא הדבר הטוב ביותר לצילום, אבל אינך יכול לשלוט בה והיא יכולה להיות בלתי צפויה ולפעמים לא להגיע בזמן הנכון.

אז מה המסקנה? לעולם אל תצאו לצילום מקצועי בלי תאורה ועזרים. אינכם יכולים לצפות בדיוק מה שיקרה בזמן שאתם מתכוננים לצילום. תכינו גיבויים, גם אם זה אומר גיבוי לשמש בכבודה ובעצמה.

רוצים ללמוד צילום למקצוע או לתחביב? להפסיק לצלם על אוטומט ולהבין איך מצלמים כמו מקצוענים? בואו להתחיל את דרככם כצלמים בקורס צילום מתחילים אצלנו. אנו פותחים קורס חדש כל חודש. לימודים בקבוצה קטנה בקצב אישי ועם 100% תוצאות.

פוסטים אחרונים
תגיות
bottom of page